رابط کاربري مترو (Metro User Interface) - قسمت سوم
نوشته شده توسط : گرگ سفید

به عنوان مثال، يکي از شاخص ترين ويژگي هاي رابط کاربري در طراحي سايت ، اين است که قسمتي از عنوان صفحه بعدي در سمت راست صفحه نمايش نشان داده مي شود.

 

در مفهوم مترو، نقش بسيار مهمي به انيميشن اختصاص داده شده است. اين انيميشن بايد قابليت اين را داشته باشد تا کاربران را در طراحي سايت سرگرم کند و رابط کاربري زيبا و متحرک با قرار دادن جلوه هاي ويژه، تجربه خوبي را براي کاربران خلق مي کند. انيميشن باعث مي شود رابط کاربري همچنان پويا و فعال باشد و شرکت مايکروسافت شديدا بر اين ايده خود معتقد است.

براي مثال، شاخص هاي فعال و دکمه ها بايد هنگامي که کاربران آن ها را لمس مي کنند سريعاً پاسخ دهند: اين دکمه ها بايد نوسان داشته باشند يا فشار داده شوند. انتقال از صفحه اي به صفحه ديگر در طراحي سايت بايد با اثر متحرک انجام شود (اما طراحان نرم افزار، حتي کساني که با نرم افزار اصلي کار مي کنند اغلب اين ايده را ناديده مي گيرند).

اين سيستم، انواع بسياري از انيميشن هاي بسيار جالب را ارائه مي‌دهد.

به عنوان مثال، در سرويس گيرنده ايميل، هنگام انتقال از پوشه صندوق يا Inbox به پيام خاص، شاهد اين انيميشن ها خواهيم بود و نام فرستنده و موضوع پيام از صفحه نمايش ناپديد نمي شود؛ بلکه به نظر مي‌رسد نام آن ها بر روي صفحه نمايش پرواز مي کند. هنگامي که بر روي دکمه ارسال کليک مي‌کنيد، پيغام ارسال شده کاهش پيدا مي‌کند و به سمت بالاي صفحه نمايش انتقال داده مي شود.

به هرحال، انيميشن توسط سيستم هاي مختلف در طراحي سايت به کار گرفته مي شود، يعني قبل از آن، توسعه دهندگان مجبور بودند انيميشن هاي مورد نظر را خلق کنند و آن ها را به صورت دستي ايجاد کنند، اما هم اکنون تنها کافي است تا نوع انيميشن مورد نظر را به سيستم اعلام کنند و اغلب عمليات به صورت خودکار انجام مي شود. اين کار باعث مي شود که زندگي توسعه دهندگان تا حد زيادي راحت تر از پيش شود، گرچه اين کار باعث مي‌شود برخي انيميشن هاي سفارشي غير ممکن به نظر برسد.

انيميشن در طراحي سايت وظايف ديگري نيز دارد. انتقال هاي متحرک، هنگامي که سيستم نياز به پردازش دستورات کاربر دارد. در حالت ايده آل، اگر انيميشن به خوبي طراحي شده باشد، هنگام انتقال از صفحه اي به صفحه ديگر، به دليل وجود انيميشن زيبا، کاربران متوجه گذر زمان بين اين دو انتقال نخواهند شد.

شرکت مايکروسافت توصيه هايي در رابطه با کپي کردن اشيا و افکت ها از دنياي واقعي درون رابط‌ کاربري مجازي دارد، اما در عوض پيشنهاد مي‌کند تا صاحبان وب سايت از فرصت ها و امکانات فضاي مجازي به طور فعال تر استفاده کنند. بنابراين، آيکونوگرافيک ها و اينفوگرافيک ها براي رابطه کاربري مترو در طراحي سايت ارتقا يافته است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/106/





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: